SPRAWDZONY W KAŻDYCH WARUNKACH POGODOWYCH SILNIK 2.0 L MULTIJET II TURBO Nowy, ekonomiczny silnik Turbo Diesel 2,0 l, wykorzystujący technologię
Multijet II, oferuje moc 140 KM w wersji z 6-biegową skrzynią manualną
lub 170 KM w wersji z nową 9-biegową skrzynią automatyczną. Obie wersje
silnika osiągają maksymalny moment obrotowy 350 Nm i wyposażone są w układ
wtrysku paliwa Common Rail (1600 barów), elektromagnetyczne wtryskiwacze
paliwa i turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT) oraz system Stop/Start,
który pomaga obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2.. Silnik jest on dostępny
w wersji z napędem na przednie koła lub 4x4 Jeep® Active Drive I lub II.
SILNIK BENZYNOWY 3.2 L PENTASTAR® V6 Nowy silnik Pentastar V6 3,2 l to pierwsza jednostka napędowa wywodząca
się od słynnego silnika Pentastar V6 o pojemności 3,6 l. Zapewnia ona doskonały
komfort jazdy dzięki obniżonemu poziomowi hałasu, drgań i wibracji oraz
wyjątkowo zrównoważonej charakterystyce przebiegu mocy i zapewnia wyjątkową
wydajność 85 KM z litra pojemności. Silnik Pentastar V6 3,2 l współpracuje
z nową, unikalną w tej klasie pojazdów 9-biegową skrzynią automatyczną oraz
systemem napędu 4x4 Jeep Active Drive I lub Jeep® Active Drive Lock.
TRZY SYSTEMY
NAPĘDU 4X4 NA KAŻDĄ OKAZJĘ






System Jeep® Active Drive I 4x4
System Jeep Active Drive I posiada w pełni automatyczny
jednobiegowy moduł transferu mocy (PTU), który
zapewnia płynną jazdę (niezależnie, od tego,
czy korzysta się z napędu 4×4) przy dowolnej
prędkości jazdy. Układ ten nie wymaga ingerencji
ani czynności ze strony kierowcy i samoczynnie
koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej
jazdy, pozwalając skuteczniej panować nad pojazdem
w przypadku pod- i nadsterowności. Jeep Active
Drive I wykorzystuje zrównoważony rozdział
momentu obrotowego z systemem kontroli trakcji.
Napęd 4×4 jest włączany za pomocą w pełni zmiennego
mokrego sprzęgła w obudowie mechanizmu różnicowego
tylnej osi. Sprzęgło zapewnia odpowiednie
przeniesienie momentu obrotowego w każdych warunkach,
w tym na podłożu o niskiej przyczepności,
podczas agresywnego ruszania i dynamicznej jazdy.
Zastosowanie złożonych algorytmów poprawia
dynamikę jazdy, współdziałając z systemem
elektronicznej stabilizacji jazdy (ESC)
w przypadku ryzyka utraty przyczepności.
Jeep Cherokee jest pierwszym SUV-em
z odłączanym napędem osi tylnej, umożliwiającym
zmniejszenie strat energii, (gdy funkcjonalność
4×4 nie jest potrzebna) oraz obniżenie zużycia paliwa.
TRZY DOSTĘPNE
UKŁADY NA KAŻDĄ OKAZJĘ






System Jeep® Active Drive II 4x4
System Jeep Active Drive II obejmuje dwubiegowy moduł
PTU, umożliwiający kontrolę rozdziału momentu obrotowego,
oraz reduktor terenowy. W trybie 4-Low system ten
umożliwia zblokowanie przedniej i tylnej osi w celu
zwiększenia mocy przy niskich prędkościach jazdy oraz
zwiększenia siły pociągowej. Przełożenie reduktora
terenowego wynosi 2,92:1. Zmiana przełożenia pozwala
na zwiększenie zdolności pokonywania wzniesień, sprawdza
się również w przypadku konieczności pełzania w trudnych
warunkach terenowych. Układ Jeep Active Drive II
współpracuje z systemem Select-Terrain, umożliwiając
efektywną modyfikację rozdziału momentu obrotowego,
jednocześnie monitorując przeniesienie napędu oraz system
ESC i przenosząc moc na koła w celu zapewnienia maksimum
przyczepności. System Jeep Active Drive II obejmuje system
kontroli zjazdu Hill Descent Control.
TRZY DOSTĘPNE
UKŁADY NA KAŻDĄ OKAZJĘ






Układ Jeep® Active Drive Lock 4x4
Ekskluzywny dla wersji Trailhawk® system Jeep Active Drive Lock
łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową
możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu
zwiększenia trakcji dostępnej przy niskich prędkościach jazdy,
podczas pełzania po skałach lub w trudnych warunkach terenowych.
W trybie 4-Low system blokuje razem przednią i tylną oś w celu
zwiększenia momentu obrotowego dostępnego na kołach przy niskich
prędkościach jazdy oraz zwiększenia siły pociągowej. Przełożenie
reduktora terenowego wynosi 2,92:1, co zapewnia niezwykle skuteczne
pełzanie w ekstremalnie trudnych warunkach terenowych. Blokadę
tylnego mechanizmu różnicowego można aktywować ręcznie w każdym
trybie reduktora terenowego; blokada włączy się automatycznie
w niektórych trybach Selec-Terrain (takich jak „Rock” – Skały)
w celu optymalizacji własności trakcyjnych. Jeep Active Drive Lock
obejmuje ekskluzywny system Selec-Speed Control obejmujący podsystemy
kontroli wjazdu (Hill Ascent Control) i zjazdu (Hill Descent Control).
SYSTEM ZARZĄDZANIA TRAKCJĄ SELEC-TERRAIN®
Systemy napędu 4×4 Cherokee skojarzone są
z uznanym systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain,
działającym w czterech trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud
(piach/błoto); piąty tryb Rock (skały) dostępny jest w wersji Trailhawk.
System kontroli trakcji Selec-Terrain pozwala kierowcy na dokonanie
wyboru (za pomocą przełącznika Selec-Terrain) ustawienia jazdy
szosowej i terenowej, umożliwiające optymalne osiągi na danej
nawierzchni; zaprojektowano go z myślą o optymalizacji
systemów napędu 4×4 w celu uzyskania doskonałej kontroli
trakcji i osiągów.Selec-Terrain koordynuje i optymalizuje pracę
nawet 12 systemów, w tym modułu sterującego silnikiem i układem
hamulcowym, elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC),
modułu sterującego skrzyni biegów oraz – tylko w przypadku
modeli Trailhawk – systemu Selec-Speed Control z podsystemem
kontroli wjazdu(Hill Ascent Control) i zjazdu (Hill Descent Control).
Jeep® Cherokee Trailhawk to najbardziej zaawansowana wersja Jeepa®
Cherokee, łącząca w sobie możliwości napędu 4x4 marki Jeep®
i wyróżniająca się, agresywnym wyglądem, jest najbardziej sprawnym
w terenie samochodem w segmencie średniej wielkości pojazdów SUV.
Zawdzięcza to również nowej, unikalnej w tej klasie pojazdów
9-biegowej skrzyni automatycznej, która płynnie i precyzyjnie
współpracuje z nowym silnikiem Pentastar® V6 3,2 l. Liczby nie kłamią:
wartości kątów najazdu, zejścia i rampowego w przypadku Jeepa® Cherokee Trailhawk
wynoszą odpowiednio 29,9 / 32,2 / 22,9 stopni. Prześwit nad podłożem wynosi 22,4 cm.
Emblemat „Trail Rated” na nadwoziu Jeepa® Cherokee Trailhawk potwierdza,
że został on zaprojektowany, aby radzić sobie w zróżnicowanych i wymagających
warunkach terenowych, które określa pięć kategorii: trakcja, prześwit,
zwrotność, artykulacja zawieszenia i głębokość brodzenia.
BLOKADA TYLNEJ OSI Za naciśnięciem przycisku kierowca Trailhawk® może elektronicznie zablokować razem oba tylne koła w celu uzyskania znacznej poprawy przyczepności przy niższych prędkościach. Blokadę tylnego mechanizmu różnicowego można aktywować ręcznie w każdym trybie reduktora terenowego; blokada włączy się automatycznie w niektórych trybach Selec-Terrain (takich jak „Rock” – Skały) w celu optymalizacji własności trakcyjnych.
OSŁONY PODWOZIA Trailhawk ma w swoim wyposażeniu osłony, których zadaniem jest ochrona istotnych elementów podwozia samochodu podczas jazdy terenowej.
SYSTEM SELEC-SPEED® System Selec-Speed> Control wyposażony jest w tryb kontroli wjazdu (Hill Ascent Control) i zjazdu (Hill Descent Control), dzięki któremu Cherokee może pokonywać wzniesienia o dużym stopniu nachylenia z minimalnym udziałem kierowcy. Dostępny tylko w wersji modelowej Trailhawk i działający w trybie 4-Low system Selec-Speed aktywowany jest przyciskiem systemu Selec-Terrain. Kierowca może wybrać prędkość docelową (w zakresie od 1,6 do 8,5 km/h) za pomocą wyboru przełożenia +/- dźwignią zmiany biegów.
FUNKCJA ODŁĄCZANIA TYLNEJ OSI
Jeep Cherokee jest pierwszym SUV-em średniej wielkości z odłączanym napędem osi tylnej, umożliwiającym ogranicznie strat energii, gdy napęd 4×4 nie jest potrzebny, oraz obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Funkcja odłączenia napędu tylnej osi pozwala na płynne przełączanie między napędem 4×2 a 4×4, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym bez ingerencji kierowcy.
MROZOODPORNY
PAKIET ZIMOWY
Ciepłe siedzenia podczas mroźnego zimowego dnia to
wspaniały luksus. Po dodaniu Pakietu Zimowego do twojego
Jeepa Cherokee otrzymasz: podgrzewane przednie fotele,
podgrzewane koło kierownicy, jak również odmrażacz
wycieraczek przedniej szyby i całosezonowe maty podłogowe.
Do wersji Trailhawk dorzucamy pakiet akcesoriów
off-road zawierający min. rękawice i  pas holowniczy.



POWRÓT