INTELIGENTA OCHRONA

Podróżuj nowym hybrydowym Jeepem® Compass 4xe Plug-in ze świadomością wyższego poziomu bezpieczeństwa, dzięki zainstalowaniu w nim najnowocześniejszych systemów ochrony kierowcy, pasażerów oraz innych uczestników ruchu.

ADAPTIVE CRUISE CONTROL

TEMPOMAT ADAPTACYJNY

Najnowocześniejsza technologia, w którą został wyposażony Tempomat adaptacyjny (ACC) sprawia, że automatycznie dostosowuje on prędkość pojazdu do obowiązujących ograniczeń i utrzymuje bezpieczną odległość od pojazdu jadącego przed Tobą.

LANE KEEP ASSIST

ASYSTENT PASA RUCHU

Utrzymanie prawidłowego toru jazdy jeszcze nigdy nie było takie łatwe. Nad właściwym położeniem samochodu na jezdni czuwa Asystent Pasa Ruchu. W przypadku jego niebezpiecznej zmiany, kierowca otrzymuje ostrzeżenia wizualne o zaistniałej sytuacji, a system automatycznie dokonuje korekty toru jazdy.

HIGHWAY ASSIST SYSTEM

ASYSTENT AUTOSTRADY

Nowy Asystent ruchu na autostradzie Autostrady - Highway Assist System (HAS), łączy działanie Tempomatu adaptacyjnego (ACC) oraz systemu utrzymania pasa ruchu, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo podczas jazdy autostradą i zapobiegając wtargnięciu pojazdu na inny pas ruchu. Sprawia on, że pojazd utrzymuje odpowiednią prędkość i zachowuje bezpieczną odległość od innych pojazdów, nawet na zakrętach. Stosowanie systemu nie zwalnia jednak kierowcy z obowiązku obserwowania drogi i trzymania rąk na kierownicy. Technologia ta reprezentuje system autonomicznej jazdy drugiego poziomu, który gwarantuje zaawansowane wsparcie i dodatkowe bezpieczeństwo kierowcy.

BEZPIECZEŃSTWO JEST PRIORYTETEM

Najnowsze systemy bezpieczeństwa, w które wyposażono nowego Jeepa® Compass 4xe Plug-in Hybrid zaprojektowano z myślą o ułatwieniu jazdy zgodnie z przepisami drogowymi oraz w celu ochrony innych uczestników ruchu.

POZOSTAŃ CZUJNY

Nowy hybrydowy Jeep® Compass 4xe Plug-In wyposażony jest w technologię, która monitoruje zachowanie kierowcy, analizując poziom jego koncentracji, a w razie konieczności automatycznie zatrzyma pojazd. Czuwa w ten sposób nad bezpieczeństwem kierującego oraz innych uczestników ruchu.

DRIVER DROWSINESS DETECTION

SYSTEM MONITOROWANIA ZMĘCZENIA KIEROWCY

Najważniejszą kwestią dla każdego kierowcy, pozwalająca uniknąć kolizji jest utrzymanie właściwego poziomu koncentracji. Nowy Jeep® Compass 4xe Plug-In Hybrid został wyposażony w system wykrywania zmęczenia kierowcy, który stale monitoruje jego uwagę i porównuje otrzymane dane z tymi zebranymi sprzed 7 minut. Jeżeli system wykryje, że poziom koncentracji spadł poniżej bezpiecznego progu, ostrzeże kierującego sygnałami dźwiękowymi i wizyjnymi sugerując w ten sposób konieczność zrobienia przerwy w podróży.

AUTONOMOUS BRAKING WITH PEDESTRIAN RECOGNITION

AUTONOMICZNE HAMOWANIE I SYSTEM WYKRYWANIA OBECNOŚCI PIESZYCH

Zahamowanie pojazdu we właściwym czasie może uchronić przed kolizją lub wypadkiem. Jeep® Compass 4xe Plug-In Hybrid wykorzystuje przednią kamerę oraz system sensorów w celu wczesnego wykrycia w jego pobliżu innych pojazdów, przeszkód bądź pieszych. W razie konieczności, jeśli kierowca nie zareaguje w odpowiednim czasie, system samodzielnie wdroży procedurę awaryjnego hamowania, unikając w ten sposób niebezpiecznej sytuacji.

KAMERA 360°

Dzięki nowemu systemowi wspomagania parkowania, wyposażonemu w kamerę 360°, dającą obraz z góry, możesz łatwo i wygodniej manewrować pojazdem podczas parkowania.

360° CAMERA

FAQ

Technologia 4xe

Jakiego rodzaju silniki elektryczne/hybrydowe są stosowane na świecie?

• ICE: Internal Combustion Engine (silnik o spalaniu wewnętrznym) to tradycyjny silnik wykorzystujący energię cieplną (benzynowy, dieslowski itd.), w którym spalanie paliwa wywoływane jest poprzez utleniacz (zazwyczaj powietrze) wewnątrz komory spalania stanowiącej integralną część układu obiegu płynu.
• MHEV: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest przez silnik o spalaniu wewnętrznym oraz układ hamowania regeneracyjnego. Nie pozwala on na jazdę w trybie w pełni elektrycznym.
• HEV: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest przez silnik o spalaniu wewnętrznym oraz układ hamowania regeneracyjnego. Parametry akumulatora pozwalają na pokonywanie krótkich dystansów w trybie całkowicie elektrycznym.
• PLUG-IN HYBRID: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest również z zewnętrznego źródła energii (gniazdo ładowania) oraz przez układ hamowania regeneracyjnego. Parametry akumulatora pozwalają na pokonywanie długich dystansów w trybie całkowicie elektrycznym.
• BEV: trakcję zapewnia wyłącznie silnik elektryczny. Jazda odbywa się w trybie elektrycznym, a akumulator ładowany jest tylko ze źródła zewnętrznego oraz przez układ hamowania regeneracyjnego.
• REEV: posiada niewielki generator zasilany benzyną, który ładuje akumulator, zwiększając zasięg w sytuacji, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski.

Dlaczego skłaniacie się Państwo w stronę rozwiązania Plug-In Hybrid?

Plug-In Hybrid jest jednym z najlepszych rozwiązań wykorzystującym zalety zastosowania silnika o spalaniu wewnętrznym (ICE) w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Ponadto, w świecie hybryd, Plug-In Hybrid gwarantuje optymalne wyważenie pomiędzy zasięgiem elektrycznym, czasem ładowania, oszczędnością paliwa, właściwościami jezdnymi i osiągami.

Jakie są główne zalety pojazdu typu Plug-In Hybrid?

Samochody typu Plug-In Hybrid oferują wiele korzyści pojazdów elektrycznych takie jak niższe koszty utrzymania, brak hałasu podczas podróży oraz zerowy poziom emisji w przypadku jazdy z wykorzystaniem w pełni elektrycznego napędu, przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności konwencjonalnego silnika spalinowego na dłuższych dystansach, bez konieczności doładowywania akumulatora ze źródła zewnętrznego. W wyniku połączenia silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym pojazd dostarcza również większy moment obrotowy i lepsze osiągi niż ma to miejsce w przypadku silników o większej pojemności.
Jeep® 4xe stanowi nowoczesne rozwiązanie oferujące lepsze osiągi i większy komfort jazdy przy jednoczesnym zapewnieniu niższych kosztów utrzymania i niższego poziomu emisji w porównaniu do pojazdów z silnikami spalinowymi

Jakiego rodzaju samochodami elektrycznymi będą Jeep® Renegade i Compass 4xe?

Jeep® Renegade i Compass 4xe będą pojazdami typu Plug-In Hybrid Electric Vehicles z napędem 4x4, wyposażonymi w silnik benzynowy napędzający przednie koła oraz silnik elektryczny zapewniający napęd dla tylnych kół, poprawiając terenowe parametry samochodu. Obydwa silniki będą współpracowały ze sobą poprzez automatyczne zarządzanie pojazdem. Silnik elektryczny zasilany będzie przez akumulator o mocy 11,4 kW, który będzie doładowywany podczas jazdy przy użyciu układu hamowania regeneracyjnego lub zewnętrznie z sieci elektrycznej. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze samochód może funkcjonować jako pojazd w pełni elektryczny o maksymalnym zasięgu do 50 km. W sytuacji gdy akumulator będzie bliski wyczerpania, dojdzie do automatycznego uruchomienia się silnika benzynowego, który będzie doładowywał akumulator w trakcie jazdy, jednocześnie zapewniając stałą dostępność napędu 4xe.

Jaka dokładnie technologia zostanie zastosowana w nowych modelach Jeep®a Renegade i Compass 4xe w porównaniu z tradycyjnymi modelami z tej gamy?

Modele Jeep®a 4xe dają klientowi możliwość jazdy przy użyciu kilku trybów: Electric, Hybrid, a także trybu e-Save, który oszczędza energię zgromadzoną w akumulatorze. Dostępne będą nowe e-funkcje takie jak trener ekonomicznej jazdy eco-coaching, hamowanie regeneracyjne oraz programowalny układ klimatyzacji kabiny (który można uruchomić przy użyciu telefonu komórkowego lub specjalnego timera wbudowanego w system multimedialny pojazdu). Ponadto, modele 4xe wyposażone będą w specjalne funkcje obejmujące dedykowany panel wskaźników, dedykowane strony na 8,4-calowym wyświetlaczu systemu multimedialnego oraz nowy tryb Sport systemu zarządzania trakcję Selec-Terrain, który podnosi osiągi pojazdu poprzez zwiększenie otwarcia przepustnicy i poprawę reakcji układu kierowniczego.

Czy nowy Jeep® Renegade i Compass 4xe zostanie poddany certyfikacji Trail Rated?

Tak, nowe modele Jeep®a 4xe będą posiadały najlepsze parametry terenowe SUV-ów typu Plug-In Hybrid marki Jeep® z napędem 4x4 na rynku. Elektryfikacja jeszcze bardziej polepszy ich legendarne właściwości, dzięki większemu momentowi obrotowemu, jaki zapewnia silnik elektryczny, oraz możliwości jego niezwykle precyzyjnej regulacji na początkowych etapach i podczas jazdy po najbardziej wymagających szlakach, gdzie wymaganą są niskie przełożenia układu napędowego.

Jakie będą kluczowe funkcje nowej gamy Jeep®a 4xe pod względem łączności?

Nowe modele Jeep®a 4xe wyposażone będą w najnowocześniejsze systemy łączności. Na przykład Jeep® Renegade i Compass 4xe w standardzie posiadać będą usługi UConnect Services* i zapewnią klientowi nowoczesne usługi związane z bezpieczeństwem i wygodą. Dzięki systemowi Uconnect użytkownicy Jeep®a 4xe będą zawsze informowani o statusie ich samochodu za pośrednictwem dedykowanej aplikacji My Uconnect na smartfony*. Za pomocą tej aplikacji klienci będą mieli również możliwość sterowania i monitorowania procesu ładowania ich Jeep®a 4xe, a także lokalizowania stacji ładowania i ustawiania temperatury wewnątrz kabiny.
*Niektóre usługi My Uconnect 4Xe będą aktywne od czerwca 2020 roku. Informacje na temat daty uruchomienia konkretnej usługi My Uconnect 4xe można odnaleźć pod tym linkiem na oficjalnej stronie internetowej Jeep®a.

Pytania i odpowiedzi dotyczące ładowania

Jak długo będzie trzeba ładować akumulator?

Przedział czasu wynosi od 1,5 h, w przypadku użycia szybkiej ładowarki (wysoko wydajny Wallbox lub ogólnie dostępna stacja ładowania) do około 3 h w przypadku użycia domowego gniazdka elektrycznego przy założeniu jego maksymalnej wydajności.

Czy system wyposażony będzie w tryb szybkiego ładowania, czy tylko tryb standardowy?

System ładowania umożliwiać będzie szybkie ładowanie do 7,2 kW .

Jak mam ustawić moje ładowanie?

Za pośrednictwem systemu multimedialnego pojazdu lub za pomocą aplikacji My Uconnect zainstalowanej w smartfonie.
Podczas każdego ładowania w domu użytkownik będzie miał możliwość ustawienia preferowanego czasu ładowania (na przykład w ciągu nocy) oraz wyboru programu określającego natężenie prądu ładowania przy użyciu dedykowanej strony na wyświetlaczu systemu multimedialnego.

Co się stanie, kiedy dojdzie do wyczerpania akumulatora w trakcie jazdy?

Silnik ICE (silnik o spalaniu wewnętrznym) uruchomi się automatycznie, umożliwiając dalszą podróż. System zostanie zaprojektowany w taki sposób, aby zachowany został minimalny poziom naładowania w celu zapewnienia działania napędu 4x4.

Co się stanie, kiedy kierowca zapomni naładować akumulator?

Silnik ICE (silnik o spalaniu wewnętrznym) umożliwi korzystanie z pojazdu, jednocześnie ładując akumulator. W ten sposób działanie napędu 4x4 będzie zawsze zapewnione.

Czy temperatura na zewnątrz będzie miała wpływ na akumulatory?

Akumulatory zostaną zaprojektowane z myślą o prawidłowym działaniu przy wszystkich średnich temperaturach w ciągu roku. Ich wydajność może ulec zmniejszeniu w zależności od ekspozycji samochodu na działanie bardzo wysokich temperatur przez długi czas, ponieważ energia zużywana jest do chłodzenia akumulatorów. Podobnie w przypadku bardzo niskich temperatur wydajność akumulatorów może ulec zmniejszeniu, ponieważ energia zużywana jest do ich ogrzewania. Akumulatory mogą być wystawiane na działanie temperatur do -40 ° C.

Ile będzie dostępnych metod ładowania samochodu?

Pojazd będzie ładować się w trakcie jazdy lub po podłączeniu do zewnętrznego źródła zasilania.

W jaki sposób Jeep® Renegade i Compass 4xe będzie ładować akumulator w trakcie jazdy?

Obydwa pojazdy będą ładować akumulatory poprzez:
1- hamowanie regeneracyjne: w pojazdach elektrycznych wykorzystuje się proces hamowania regeneracyjnego, w wyniku którego energia kinetyczna pojazdu zamieniana jest na energię elektryczną, która następnie wykorzystywana jest do ładowania akumulatora, dzięki czemu nie dochodzi do jej zmarnowania w postaci energii cieplnej, jak ma to miejsce w przypadku konwencjonalnych hamulców w pojazdach z silnikiem o spalaniu wewnętrznym.
Silniki elektryczne zużywają energię wprawiając pojazd w ruch. W chwili gdy ruch ten nie jest potrzebny (na przykład podczas wytracania prędkości), siła hamowania może zostać wykorzystana do odwrócenia działania silnika i wytwarzania energii elektrycznej. Proces ten nazywany jest hamowaniem regeneracyjnym, a wytworzona w jego wyniku energia elektryczna może zostać przesłana do akumulatora. W prawidłowych warunkach, dzięki kumulacji odzyskanej energii elektrycznej zasięg samochodu elektrycznego może zostać wydłużony o ponad 10%.

2- tryb jazdy E-Save: po wybraniu tego trybu przy użyciu selektora hybrydowego w Jeep®ie Renegade i Compasie 4xe, system 4xe będzie utrzymywał zadany poziom naładowania akumulatora lub może go doładować do określonego poziomu.

W jaki sposób Jeep® Renegade i Compass 4xe będzie ładować akumulator z zewnętrznego gniazda zasilania?

Każdy Jeep® Renegade i Compass 4xe wyposażony będzie w przewód ładowania w warunkach domowych (zwany Mode 2), który podłączany będzie do gniazda typu 2 w pojeździe. Oznacza to, że użytkownik będzie mógł ładować akumulator Jeep®a Renegade lub Compasa 4xe w garażu lub przed domem, jeżeli tylko dostępne będzie tam zewnętrzne gniazdo energii elektrycznej. Pokładowa ładowarka przetwarza prąd zmienny na prąd stały do ładowania. Za pomocą interfejsu systemu multimedialnego Uconnect* 8.4” NAV, lub przy użyciu odpowiedniej aplikacji My Uconnect*, którą będzie można pobrać na smartfon, możliwe będzie ustawienie czasu ładowania oraz maksymalnego natężenia prądu, jaki będzie pobierany z sieci domowej.
W celu przyspieszenia ładowania użytkownik będzie miał możliwość zainstalowania panelu ściennego do zastosowania w warunkach domowych zwanego Wallboxem, który ładuje akumulator szybciej niż ma to miejsce w przypadku konwencjonalnego gniazda elektrycznego. Wallbox jest łatwy w instalacji (nie ma potrzeby wynajmowania profesjonalnego elektryka) i wystarczy podłączyć go do domowego gniazda sieciowego *Niektóre usługi My Uconnect 4Xe będą aktywne od czerwca 2020 roku. Informacje na temat daty uruchomienia konkretnej usługi My Uconnect 4xe można odnaleźć pod tym linkiem na oficjalnej stronie internetowej Jeep®a.

Jaki sprzęt będzie mi potrzebny do ładowania?

• Standard: Przewód ładowania w warunkach domowych. Wszystkie pojazdy 4xe marki Jeep® są już wyposażone w standardowy przewód ładowania w warunkach domowych, który można podłączyć do zwykłego, domowego gniazdka elektrycznego.
• Opcja: Przewód szybkiego ładowania. Przewód ładowania typu 3, który umożliwia ładowanie pojazdu 4xe na ogólnie dostępnej stacji ładowania.
• Opcja dostępna już w ramach pierwszej edycji pakietu 4xe „e-Features”: inteligentna ładowarka domowa (Wallbox) prądu zmiennego wraz z przewodem stosowanym na ogólnie dostępnych stacjach ładowania (mode 3), do jeszcze szybszego ładowania

Czy muszę zmienić instalację elektryczną w swoim domu?

Jeep® Renegade i Compass 4xe First Edition będą standardowo wyposażone w przewód do ładowania, który można podłączyć bezpośrednio do każdego gniazdka domowego. Nie są konieczne żadne zmiany w instalacji elektrycznej. W sprawie zainstalowania szybszych i bardziej komfortowych rozwiązań do ładowania, doradzamy klientom, aby skontaktowali się z wykwalifikowanym elektrykiem, w celu rozszerzenia domowej instalacji elektrycznej o oddzielny i dedykowany obwód ładowania oraz zainstalowania dedykowanego gniazda lub Wallboxa przeznaczonego do ładowania pojazdów 4xe.

Co oznacza kWh?

kWh oznacza kilowatogodzinę, miarę ilości energii jaka może zostać nagromadzona w akumulatorze. W przypadku danego samochodu, akumulator o większej pojemności lub większej liczbie kWh będzie charakteryzował się dłuższym zasięgiem i/lub lepszym działaniem. W przypadku danej pojemności, rzeczywisty zasięg będzie różnił się w zależności od stylu jazdy i warunków atmosferycznych.

Czy samochody elektryczne można ładować podczas deszczu?

Proces ładowania w normalnych warunkach użytkowania gwarantuje całkowite bezpieczeństwo, nawet podczas deszczu. Klienci nie są narażeni na ryzyko porażenia prądem elektrycznym