EWOLUCJA NADWOZIA

Nadwozie Jeep® Compass 4xe Plug-in Hybrid ewoluuje, dzięki odważniejszym liniom nadwozia staje się ono bardziej modne i nowoczesne.

ALL-NEW DETAILS

CAŁKOWICIE NOWE ELEMENTY

Jeszcze bardziej stylowy, jeszcze bardziej zdecydowany, po prostu Jeep®. Nowy Compass 4xe Plug-in Hybrid otrzymał przeprojektowany przód o mocno zarysowanych liniach, nadających mu siły i nieustępliwości. Rewolucja w stylistyce rozpoczęła się od siedmioszczelinowego grilla, którego nowoczesna linia przechodzi na przednie reflektory i przedni zderzak.

exterior_main_dsk_2
exterior_main_dsk_3
4XE DETAILS

CHARAKTERYSTYCZNE DETALE SERII 4XE

Jeep® Compass 4xe Plug-in Hybrid podkreśla swój charakterystyczny design, stylowymi detalami, takimi jak choćby chromowany emblemat 4xe na klapie bagażnika. Całkowicie nowy znaczek Compass otrzymał niebieski kontur, charakterystyczny dla całej serii 4xe.

FELGI ALUMINIOWE

Nowa gama, całkowicie przeprojektowanych felg aluminiowych o nowych, wyjątkowych kształtach, idealnie pasujących do każdego stylu.

17-calowe felgi z lekkich stopów 18-calowe czarne błyszczące felgi z diamentowym szlifem 18-calowe czarne błyszczące felgi z lekkich stopów 19-calowe felgi z lekkich stopów 19-calowe felgi z lekkich stopów z czarnym wykończeniem
AUTOMATYCZNIE OTWIERANA KLAPA TYLNA

AUTOMATYCZNIE OTWIERANA KLAPA TYLNA

Technologia Hands Free Power Liftgate* umożliwia otwieranie i zamykanie tylnej klapy nowego Jeep® Compass 4xe Plug-in Hybrid bez użycia rąk. Sensory umieszczone pod tylnym zderzakiem, aktywuje się ruchem stopy, powodując otwarcie przestrzeni bagażnika.

* nie jest dostępna przy opcji wyposażenia w hak holowniczy

AKCESORIA MOPAR®

Nowego Jeep® Compass 4xe Plug-in Hybrid można dostosowywać do własnych potrzeb przy pomocy akcesoriów Mopar®. Poznaj je wszystkie.

FAQ

Technologia 4xe

Jakiego rodzaju silniki elektryczne/hybrydowe są stosowane na świecie?

• ICE: Internal Combustion Engine (silnik o spalaniu wewnętrznym) to tradycyjny silnik wykorzystujący energię cieplną (benzynowy, dieslowski itd.), w którym spalanie paliwa wywoływane jest poprzez utleniacz (zazwyczaj powietrze) wewnątrz komory spalania stanowiącej integralną część układu obiegu płynu.
• MHEV: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest przez silnik o spalaniu wewnętrznym oraz układ hamowania regeneracyjnego. Nie pozwala on na jazdę w trybie w pełni elektrycznym.
• HEV: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest przez silnik o spalaniu wewnętrznym oraz układ hamowania regeneracyjnego. Parametry akumulatora pozwalają na pokonywanie krótkich dystansów w trybie całkowicie elektrycznym.
• PLUG-IN HYBRID: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest również z zewnętrznego źródła energii (gniazdo ładowania) oraz przez układ hamowania regeneracyjnego. Parametry akumulatora pozwalają na pokonywanie długich dystansów w trybie całkowicie elektrycznym.
• BEV: trakcję zapewnia wyłącznie silnik elektryczny. Jazda odbywa się w trybie elektrycznym, a akumulator ładowany jest tylko ze źródła zewnętrznego oraz przez układ hamowania regeneracyjnego.
• REEV: posiada niewielki generator zasilany benzyną, który ładuje akumulator, zwiększając zasięg w sytuacji, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski.

Dlaczego skłaniacie się Państwo w stronę rozwiązania Plug-in Hybrid?

Plug-in Hybrid jest jednym z najlepszych rozwiązań wykorzystującym zalety zastosowania silnika o spalaniu wewnętrznym (ICE) w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Ponadto, w świecie hybryd, Plug-in Hybrid gwarantuje optymalne wyważenie pomiędzy zasięgiem elektrycznym, czasem ładowania, oszczędnością paliwa, właściwościami jezdnymi i osiągami.

Jakie są główne zalety pojazdu typu Plug-in Hybrid?

Samochody typu Plug-in Hybrid oferują wiele korzyści pojazdów elektrycznych takie jak niższe koszty utrzymania, brak hałasu podczas podróży oraz zerowy poziom emisji w przypadku jazdy z wykorzystaniem w pełni elektrycznego napędu, przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności konwencjonalnego silnika spalinowego na dłuższych dystansach, bez konieczności doładowywania akumulatora ze źródła zewnętrznego. W wyniku połączenia silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym pojazd dostarcza również większy moment obrotowy i lepsze osiągi niż ma to miejsce w przypadku silników o większej pojemności.
Jeep® 4xe stanowi nowoczesne rozwiązanie oferujące lepsze osiągi i większy komfort jazdy przy jednoczesnym zapewnieniu niższych kosztów utrzymania i niższego poziomu emisji w porównaniu do pojazdów z silnikami spalinowymi

Jakiego rodzaju samochodami elektrycznymi jest gama Jeep® 4xe?

Gama Jeep® 4xe to pojazdy typu Plug-In Hybrid Electric Vehicles z napędem 4x4, wyposażone w silnik benzynowy napędzający przednie koła oraz silnik elektryczny zapewniający napęd dla tylnych kół, poprawiając terenowe parametry samochodu. Obydwa silniki współpracują ze sobą poprzez automatyczne zarządzanie pojazdem. Silnik elektryczny zasilany jest przez akumulator o mocy 11,4 kW, który jest doładowywany podczas jazdy przy użyciu układu hamowania regeneracyjnego lub zewnętrznie z sieci elektrycznej. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze samochód może funkcjonować jako pojazd w pełni elektryczny o maksymalnym zasięgu do 50 km. W sytuacji gdy akumulator będzie bliski wyczerpania, dojdzie do automatycznego uruchomienia się silnika benzynowego, który będzie doładowywał akumulator w trakcie jazdy, jednocześnie zapewniając stałą dostępność napędu 4xe.

Jaka dokładnie technologia została zastosowana w wersjach Jeep® 4xe w porównaniu z tradycyjnymi modelami?

Modele Jeepa 4xe dają klientowi możliwość jazdy przy użyciu kilku trybów: Electric, Hybrid, a także trybu e-Save, który oszczędza energię zgromadzoną w akumulatorze. Dostępne są nowe e-funkcje takie jak trener ekonomicznej jazdy eco-coaching, hamowanie regeneracyjne oraz programowalny układ klimatyzacji kabiny (który można uruchomić przy użyciu telefonu komórkowego lub specjalnego timera wbudowanego w system multimedialny pojazdu). Ponadto, modele 4xe wyposażone są w specjalne funkcje obejmujące dedykowany panel wskaźników, dedykowane strony na 8,4-calowym wyświetlaczu systemu multimedialnego oraz nowy tryb Sport systemu zarządzania trakcję Selec-Terrain®, który podnosi osiągi pojazdu poprzez zwiększenie otwarcia przepustnicy i poprawę reakcji układu kierowniczego.

Czy gama Jeep®4xe zostanie poddana certyfikacji Trail Rated?

Tak, modele Jeep® 4xe będą posiadały najlepsze parametry terenowe SUV-ów typu Plug-in Hybrid marki Jeep® z napędem 4x4 na rynku. Elektryfikacja jeszcze bardziej polepszy ich legendarne właściwości, dzięki większemu momentowi obrotowemu, jaki zapewnia silnik elektryczny, oraz możliwości jego niezwykle precyzyjnej regulacji na początkowych etapach i podczas jazdy po najbardziej wymagających szlakach, gdzie wymaganą są niskie przełożenia układu napędowego.

Jakie będą kluczowe funkcje nowej gamy Jeep® 4xe pod względem łączności?

Nowe modele Jeep® 4xe wyposażone będą w najnowocześniejsze systemy łączności. W standardzie posiadać będą usługi UConnect Services* i zapewnią klientowi nowoczesne usługi związane z bezpieczeństwem i wygodą. Dzięki systemowi Uconnect użytkownicy Jeepa 4xe będą zawsze informowani o statusie ich samochodu za pośrednictwem dedykowanej aplikacji Jeep® na smartfony.

Pytania i odpowiedzi dotyczące ładowania

Jak długo trzeba ładować akumulator?

Przedział czasowy wynosi od 1,5 h, w przypadku użycia szybkiej ładowarki (wysoko wydajny Wallbox lub ogólnie dostępna stacja ładowania) do około 3 h w przypadku użycia domowego gniazdka elektrycznego przy założeniu jego maksymalnej wydajności.

Czy system wyposażony jest w tryb szybkiego ładowania, czy tylko tryb standardowy?

System ładowania umożliwia szybkie ładowanie do 7,2 kW.

Jak mam ustawić moje ładowanie?

Za pośrednictwem systemu multimedialnego pojazdu lub za pomocą aplikacji Jeep® zainstalowanej w smartfonie. Podczas każdego ładowania w domu użytkownik będzie miał możliwość ustawienia preferowanego czasu ładowania (na przykład w ciągu nocy) oraz wyboru programu określającego natężenie prądu ładowania przy użyciu dedykowanej strony na wyświetlaczu systemu multimedialnego.

Co się stanie, kiedy dojdzie do wyczerpania akumulatora w trakcie jazdy?

Silnik ICE (silnik o spalaniu wewnętrznym) uruchomi się automatycznie, umożliwiając dalszą podróż. System zaprojektowano w taki sposób, aby zachowany został minimalny poziom naładowania w celu zapewnienia działania napędu 4x4.

Co się stanie, kiedy kierowca zapomni naładować akumulator?

Silnik ICE (silnik o spalaniu wewnętrznym) umożliwia korzystanie z pojazdu, jednocześnie ładując akumulator. W ten sposób działanie napędu 4x4 jest zawsze zapewnione.

Czy temperatura na zewnątrz ma wpływ na akumulatory?

Akumulatory zaprojektowano z myślą o prawidłowym działaniu przy wszystkich średnich temperaturach w ciągu roku. Ich wydajność może ulec zmniejszeniu w zależności od ekspozycji samochodu na działanie bardzo wysokich temperatur przez długi czas, ponieważ energia zużywana jest do chłodzenia akumulatorów. Podobnie w przypadku bardzo niskich temperatur wydajność akumulatorów może ulec zmniejszeniu.

Ile jest dostępnych metod ładowania samochodu?

Pojazd jest ładować się w trakcie jazdy lub po podłączeniu do zewnętrznego źródła zasilania.

W jaki sposób w gamie Jeep® 4xe można ładować akumulator z zewnętrznego gniazda zasilania?

Pojazdy będą ładować akumulatory poprzez:
1- hamowanie regeneracyjne: w pojazdach elektrycznych wykorzystuje się proces hamowania regeneracyjnego, w wyniku którego energia kinetyczna pojazdu zamieniana jest na energię elektryczną, która następnie wykorzystywana jest do ładowania akumulatora, dzięki czemu nie dochodzi do jej zmarnowania w postaci energii cieplnej, jak ma to miejsce w przypadku konwencjonalnych hamulców w pojazdach z silnikiem o spalaniu wewnętrznym.
Silniki elektryczne zużywają energię wprawiając pojazd w ruch. W chwili gdy ruch ten nie jest potrzebny (na przykład podczas wytracania prędkości), siła hamowania może zostać wykorzystana do odwrócenia działania silnika i wytwarzania energii elektrycznej. Proces ten nazywany jest hamowaniem regeneracyjnym, a wytworzona w jego wyniku energia elektryczna może zostać przesłana do akumulatora. W prawidłowych warunkach, dzięki kumulacji odzyskanej energii elektrycznej zasięg samochodu elektrycznego może zostać wydłużony o ponad 10%.

2- tryb jazdy E-Save: po wybraniu tego trybu przy użyciu selektora hybrydowego, system 4xe będzie utrzymywał zadany poziom naładowania akumulatora lub może go doładować do określonego poziomu.

W jaki sposób w gamie Jeep® 4xe można ładować akumulator z zewnętrznego gniazda zasilania?

Każdy Jeep® 4xe wyposażony będzie w przewód ładowania w warunkach domowych (zwany Mode 2), który podłączany będzie do gniazda typu 2 w pojeździe. Oznacza to, że użytkownik będzie mógł ładować akumulator Jeepa 4xe w garażu lub przed domem, jeżeli tylko dostępne będzie tam zewnętrzne gniazdo energii elektrycznej. Pokładowa ładowarka przetwarza prąd zmienny na prąd stały do ładowania.

Jaki sprzęt jest potrzebny do ładowania?

• Standard: Przewód ładowania w warunkach domowych. Wszystkie pojazdy 4xe marki Jeep® są już wyposażone w standardowy przewód ładowania w warunkach domowych, który można podłączyć do zwykłego, domowego gniazdka elektrycznego.
• Opcja: Przewód szybkiego ładowania. Przewód ładowania typu 3, który umożliwia ładowanie pojazdu 4xe na ogólnie dostępnej stacji ładowania.
• Opcja dostępna już w ramach pierwszej edycji pakietu 4xe „e-Features”: inteligentna ładowarka domowa (Wallbox) prądu zmiennego wraz z przewodem stosowanym na ogólnie dostępnych stacjach ładowania (mode 3), do jeszcze szybszego ładowania.

Czy trzeba zmienić instalację elektryczną w swoim domu?

Modele Jeep® 4xe standardowo wyposażono w przewód do ładowania, który można podłączyć bezpośrednio do każdego gniazdka domowego. Nie są konieczne żadne zmiany w instalacji elektrycznej. W sprawie zainstalowania szybszych i bardziej komfortowych rozwiązań do ładowania, doradzamy klientom, aby skontaktowali się z wykwalifikowanym elektrykiem, w celu rozszerzenia domowej instalacji elektrycznej o oddzielny i dedykowany obwód ładowania oraz zainstalowania dedykowanego gniazda lub Wallboxa przeznaczonego do ładowania pojazdów 4xe.

Co oznacza kWh?

kWh oznacza kilowatogodzinę, miarę ilości energii jaka może zostać nagromadzona w akumulatorze. W przypadku danego samochodu, akumulator o większej pojemności lub większej liczbie kWh będzie charakteryzował się dłuższym zasięgiem i/lub lepszym działaniem. W przypadku danej pojemności, rzeczywisty zasięg będzie różnił się w zależności od stylu jazdy i warunków atmosferycznych.

Czy samochody elektryczne można ładować podczas deszczu?

Proces ładowania w normalnych warunkach użytkowania gwarantuje całkowite bezpieczeństwo, nawet podczas deszczu. Klienci nie są narażeni na ryzyko porażenia prądem elektrycznym

// START TREASURE DATA SCRIPT // END TREASURE DATA SCRIPT