WAŻNA INFORMACJA O KAMPANII SERWISOWEJ DOTYCZĄCEJ PODUSZEK POWIETRZNYCH TAKATA

Niektóre poduszki powietrzne Takata zamontowane w pojazdach marki Jeep® zostały objęte kampanią serwisową i stanowią poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Pod wpływem wysokiej temperatury i wilgotności może dojść do degradacji generatora gazu poduszki powietrznej, co w przypadku jej aktywacji może skutkować wybuchem samego generatora i poważnymi obrażeniami, a nawet śmiercią. Pojazdy o najwyższym ryzyku objęte są zakazem jazdy.
Sprawdź numer VIN swojego pojazdu, aby ustalić, które pojazdy są wyposażone w poduszki powietrzne Takata i zostały objęte kampanią serwisową, a następnie jak najszybciej umów się na bezpłatną naprawę.

Ta kampania serwisowa jest częścią globalnych działań mających na celu wycofanie wadliwych poduszek powietrznych Takata z ruchu drogowego. Jeep® podejmuje aktywne działania w celu ochrony kierowców i pasażerów poprzez zapewnienie niezbędnych napraw wszystkich pojazdów, których dotyczy problem.

Jeśli Twój pojazd jest wyposażony w poduszkę powietrzną Takata objętą kampanią serwisową, postępuj zgodnie z instrukcjami, aby umówić się na wymianę poduszki powietrznej. Wszystkie naprawy w ramach kampanii serwisowej są bezpłatne.

Twoje bezpieczeństwo i spokój ducha pozostają dla nas najważniejsze. Podjęcie takiej interwencji już teraz pomoże zagwarantować, że Twój pojazd będzie nadal chronił Ciebie i Twoich bliskich podczas każdej podróży.

KTÓRYCH MODELI DOTYCZY PROBLEM?

Kampanią serwisową dotyczącą poduszek powietrznych Takata objęte są następujące modele samochodów marki Jeep®:

Aby zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta, kampania serwisowa będzie przeprowadzana etapami. Możesz sprawdzić, czy Twój Jeep® jest objęty kampanią serwisową dotyczącą poduszek powietrznych Takata na podstawie numeru VIN pojazdu.

Pojazdy narażone na największe ryzyko objęte są zakazem jazdy. Jeśli otrzymasz to ostrzeżenie, zaprzestań użytkowania swojego pojazdu marki Jeep® do czasu umówienia się na bezpłatną naprawę w autoryzowanym serwisie.

CO DALEJ?

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo i współpracujemy z dealerami i mechanikami, aby zapewnić bezpieczne, bezpłatne naprawy w jak najkrótszym czasie. Nie ma znaczenia, czy Twój Jeep® jest nowy, czy używany. Oto kroki, które możesz podjąć:

FAQ

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

1. Dlaczego poduszka powietrzna w moim samochodzie została objęta kampanią serwisową?

Generatory gazu w poduszkach powietrznych Takata objętych kampanią serwisową mogą z czasem ulec degradacji i rozerwaniu podczas wypadku, wyrzucając ostre metalowe fragmenty, które mogą spowodować poważne obrażenia lub śmierć.

2. Jak sprawdzić, czy mam poduszkę powietrzną Takata, i gdzie mogę znaleźć numer VIN (numer identyfikacyjny pojazdu)?

Numer VIN jest podany w dokumentach rejestracyjnych pojazdu, polisie ubezpieczeniowej oraz umieszczony w kilku miejscach w samym pojeździe: z przodu bloku silnika pod maską; na desce rozdzielczej od wewnątrz, po stronie kierowcy; w przedniej części ramy (starsze samochody); na ościeżnicy drzwi kierowcy (miejsce widoczne po otwarciu drzwi).

3. Co spowodowało ten problem?

Substancje chemiczne zawarte w poduszkach powietrznych objętych kampanią serwisową mogą z czasem ulegać degradacji, zwłaszcza w gorącym i wilgotnym klimacie. Może to spowodować wybuch generatora gazu w niekontrolowany sposób nawet przy niewielkich kolizjach i doprowadzić do poważnych obrażeń, a nawet śmierci.

4. Jakie działania zostaną podjęte w ramach tej kampanii serwisowej?  

Wszystkie naprawy w ramach kampanii serwisowej dotyczącej poduszek powietrznych Takata są wykonywane szybko, bezpłatnie i w prosty sposób.
Certyfikowany mechanik wymontuje wycofaną kasetę poduszki powietrznej i wymieni ją na nową. Jeep® pokryje koszty części i robocizny, jeśli naprawa zostanie wykonana w autoryzowanym serwisie lub w jednym z innych warsztatów, z których usług korzystamy.

5. Co mam zrobić w przypadku, gdy otrzymam ostrzeżenie o zakazie jazdy?

Jeśli Twój pojazd objęty jest zakazem jazdy, natychmiast przestań go użytkować. W Twoim pojeździe występuje podwyższone ryzyko rozerwania generatora gazu poduszki powietrznej podczas wypadku. Naprawimy Twój samochód tak szybko, jak to możliwe, i wspólnie z Tobą ustalimy alternatywny środek transportu. W międzyczasie upewnij się, że pojazd nie jest używany i że wszystkie osoby mające do niego dostęp zostały poinformowane o zakazie jazdy.

6. Z kim mogę się skontaktować, jeśli mam pytania? 

Aby uzyskać pomoc, możesz zadzwonić na naszą specjalną infolinię dostępną pod numerem 0080008251001 (dla klientów z Europy Wschodniej).

7. Czy muszę być właścicielem pojazdu, aby zgłosić się na bezpłatną naprawę?

Każdy może dostarczyć pojazd do naprawy w ramach kampanii serwisowej. Nie trzeba być właścicielem, przedstawiać dowodu własności ani żadnych dokumentów.
Dealer może poprosić Cię o podanie danych kontaktowych, aby móc powiadomić Cię o ewentualnych kampaniach serwisowych dotyczących Twojego pojazdu w przyszłości. Nie musisz podawać żadnych danych, których nie chcesz udostępniać, ale warto to zrobić, bo dzięki temu dealer będzie mógł przekazywać Ci bieżące informacje, które pozwolą Ci zadbać o bezpieczeństwo Twojego pojazdu.

8. Czy na wymianę poduszki powietrznej mogę udać się do pobliskiego warsztatu samochodowego?

Aby skorzystać z bezpłatnych części i robocizny, o wykonanie naprawy musisz zwrócić się do autoryzowanego serwisu lub mechanika wskazanego przez dealera. Dealerzy oferują różne opcje naprawy, w tym naprawę u klienta w przypadku pojazdów objętych zakazem jazdy.

9. Czy mogę skorzystać z bezpłatnej naprawy, nawet jeśli mój pojazd nie jest już objęty gwarancją?

Tak, naprawy w ramach kampanii serwisowej Takata są bezpłatne niezależnie od statusu gwarancji. Zasadniczo ta kampania serwisowa obejmuje głównie starsze modele marki Jeep®.