SYSTEMY 4X4

Zaawansowane systemy napędu 4x4 z certyfikacją Trail Rated®

 

Podstawą dla marki Jeep® zawsze była możliwość wybierania własnej drogi. Nasza niezrównana oferta zaawansowanych systemów 4x4 pozwala Ci wytyczać drogę w górę, w dół, a także przez niemal każdą przeszkodę. Jeepy 4x4 doskonale radzą sobie w każdych warunkach atmosferycznych, więc możesz mieć pewność, że podołasz wszelkim wyzwaniom, które rzuci Ci Matka Natura.

Wybierz system 4x4, aby dowiedzieć się o nim więcej:

PORÓWNANIE WSZYSTKICH SYSTEMÓW 4X4 DOSTĘPNOŚĆ SYSTEMU 4X4
Auto terenowe Jeep® Renegade

SYSTEM JEEP® ACTIVE DRIVE

W pełni automatyczny System Jeep® Active Drive zapewnia płynne włączanie i wyłączanie napędu na cztery koła przy każdej prędkości.

SZCZEGÓŁY   

RENEGADE

Dostępny w wersjach:
Longitude – Limited
Jeep® Renegade

 
Model Renegade systemem Jeep® Active Drive

JAK DZIAŁA SYSTEM JEEP® ACTIVE DRIVE

System ten nie wymaga interwencji ze strony kierowcy, koryguje znoszenie w czasie dynamicznych manewrów i poprawia parametry jazdy, zarówno w razie podsterowności, jak i nadsterowności.

Kiedy używać:

Napęd bez redukcji: Wszystkie nawierzchnie drogowe, w tym mokre i ośnieżone jezdnie, piasek oraz szuter.

SZCZEGÓŁY MODELI   

JEEP® ACTIVE DRIVE LOW

System Jeep® Active Drive Low jest rozbudowaną wersją systemu Jeep® Active Drive. Dostępne w nim przełożenie pełzające 20:1 umożliwia maksymalne wykorzystanie możliwości napędu na cztery koła.

SZCZEGÓŁY   

RENEGADE

Dostępny w wersjach:
Limited - Trailhawk®
Jeep® Renegade SUV

 

JAK DZIAŁA SYSTEM JEEP® ACTIVE DRIVE LOW

System ten zawiera dodatkowo tryb utrzymujący prędkość zjazdu Hill-descent Control w systemie Selec-Terrain. W modelu Trailhawk dostępny jest tryb „Rock”, maksymalizujący trakcję i poprawiający przyczepność kół.

Kiedy używać:

Przełożenie pełzające Wszystkie nawierzchnie drogowe, w tym mokre i ośnieżone jezdnie, piasek oraz szuter. Przełożenie pełzające Warunki wymagające dodatkowej mocy przy niskich prędkościach, kierowanie w wymagających technicznie warunkach oraz w sytuacjach, gdy przydatny jest wyższy moment obrotowy (np. przy wyciąganiu przyczepy z łodzią z wody).

SZCZEGÓŁY MODELI   

SYSTEM JEEP® 4X4 ACTIVE DRIVE I

System Jeep® 4x4 Active Drive I oferuje wyjątkową funkcję odłączenia napędu tylnej osi w sytuacjach, kiedy priorytet ma obniżenie zużycia paliwa. System zarządzania trakcją Selec-Terrain® oferuje cztery tryby dostosowane do różnych warunków: Auto, Śnieg, Sport i Piasek/Błoto. System kontroli trakcji oparty na hamulcach (BLC: Break Lock Differential) współpracuje z zaawansowanym systemem napędu 4x4, gwarantując, że poradzisz sobie z każdym wyzwaniem rzuconym przez Matkę Naturę.

SZCZEGÓŁY   

CHEROKEE

Dostępny w wersjach:
Limited
Jeep® Cherokee

 

JAK DZIAŁA SYSTEM JEEP® ACTIVE DRIVE I

Dobrze jest mieć system napędu Jeep® 4x4 – nawet na wszelki wypadek. Życie jest nieprzewidywalne, więc kiedy natrafisz na niespodziewane przeszkody, system napędu Jeep® 4x4 Active Drive I pomoże Ci je pokonać. Czy to rzęsisty deszcz, śliskie błoto, gęsty śnieg, czy też wymagające drogi żwirowe – ten zaawansowany system na bieżąco monitoruje poślizg kół i automatycznie rozdziela moment obrotowy, kiedy jest to potrzebne. Prosto, mądrze i niesamowicie skutecznie.

Kiedy używać:

System bez reduktora: Wszystkie nawierzchnie drogowe, w tym mokre i ośnieżone jezdnie, piasek oraz szuter.

SZCZEGÓŁY MODELI   

SYSTEM JEEP® 4X4 ACTIVE DRIVE II

System napędu Jeep® 4x4 Active Drive II zawiera wszystkie funkcje systemu Active Drive I oraz dodatkowo obejmuje przełożenie redukcyjne 2,92:1, zapewniając jeszcze większe możliwości. Tryb 4WD z reduktorem doskonale sprawdza się, jeśli chodzi o trakcję przy niskich prędkościach oraz oferuje rozłączenie napędu do holowania. Przełożenie pełzające 56:1 zapewnia lepszą kontrolę nad pojazdem przy niskich prędkościach. System zarządzania trakcją Selec-Terrain® obejmuje tryby: Auto, Śnieg, Sport i Piasek/Błoto na wszystkie możliwe warunki pogodowe.

SZCZEGÓŁY   

CHEROKEE

Dostępny w wersjach:
Limited
Jeep® Cherokee

 

JAK DZIAŁA SYSTEM JEEP® 4X4 ACTIVE DRIVE II

Aktywny, stały system napędu Jeep® 4x4 Active Drive II zapewnia niezrównane możliwości we wszystkich warunkach pogodowych, zwłaszcza w połączeniu z systemem zarządzania trakcją Selec-Terrain®. Dwubiegowy system napędu Jeep® 4x4 Active Drive II z zarządzaniem momentem obrotowym i przełożeniem redukcyjnym, automatycznie odłącza napęd tylnej osi, kiedy nie jest on potrzebny, w celu obniżenia zużycia paliwa.

Kiedy używać:

Napęd bez redukcji: Wszystkie nawierzchnie drogowe, w tym mokre i ośnieżone jezdnie, piasek oraz szuter. Napęd z redukcją: Warunki wymagające dodatkowej mocy przy niskich prędkościach, poruszanie się w wymagających technicznie warunkach oraz w sytuacjach, gdy przydatny jest wyższy moment obrotowy (np. przy wyciąganiu przyczepy z łodzią z wody).

SZCZEGÓŁY MODELI   

SYSTEM JEEP® 4X4 ACTIVE DRIVE LOCK

System napędu Jeep® 4x4 Active Drive Lock jest standardem w wersji Cherokee Trailhawk®. Obejmuje on wszystkie funkcje systemu Jeep® 4x4 Active Drive II, a dodatkowo oferuje blokadę tylnego mechanizmu różnicowego i jest wyróżniony emblematem Trail Rated® potwierdzającym możliwości jazdy w trudnym terenie. Przełożenie pełzające 56:1 zapewnia lepszą kontrolę nad gazem podczas jazdy terenowej. System zarządzania trakcją Selec-Terrain® obejmuje tryby: Auto, Śnieg, Sport, Piasek/Błoto oraz Skały na wszystkie możliwe warunki pogodowe oraz do jazdy terenowej.

SZCZEGÓŁY   

CHEROKEE

Standard w wersji:
Trailhawk®
Jeep® Cherokee Trailhawk

 

JAK DZIAŁA SYSTEM JEEP® 4X4 ACTIVE DRIVE LOCK

Aktywny, stały system napędu Jeep® 4x4 Active Drive Lock pozwoli Ci zabrać swojego Jeepa Cherokee Trailhawk® w niezwykłą podróż pełną przygód. System oferuje blokadę tylnej osi, która załącza się automatycznie, kiedy pojazd potrzebuje więcej trakcji. Ten dwubiegowy system obejmuje reduktor i blokadę tylnej osi, zapewniając znakomite właściwości terenowe.

Kiedy używać:

Napęd bez redukcji: Wszystkie nawierzchnie drogowe, w tym mokre i ośnieżone jezdnie, piasek oraz szuter. Napęd z redukcją: Warunki wymagające dodatkowej mocy przy niskich prędkościach, poruszanie się w wymagających technicznie warunkach oraz w sytuacjach, gdy przydatny jest wyższy moment obrotowy (np. podczas jazdy w terenie, czy przy wyciąganiu przyczepy z łodzią z wody).

SZCZEGÓŁY MODELI   

SYSTEM QUADRA-DRIVE® II 4X4 Z TYLNYM ELSD

System napędu 4x4 Quadra-Drive® II z tylnym mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym poślizgu wewnętrznym (ELSD) to ostateczna deklaracja potwierdzająca niezrównaną trakcję w każdych warunkach pogodowych oraz niedoścignione możliwości terenowe marki Jeep®. Wybierz tryb Auto w standardowym systemie zarządzania trakcją Selec-Terrain® do jazdy codziennej lub szybko przełącz się na tryb Sport, Śnieg, Piasek/Błoto lub Skały, aby odpowiednio zareagować na warunki drogowe. System zawieszenia pneumatycznego Quadra-Lift® umożliwia podniesienie pojazdu dla zwiększenia możliwości terenowych bądź obniżenie go na drodze w celu osiągnięcia lepszego prowadzenia i niższego zużycia paliwa.

SZCZEGÓŁY   

GRAND CHEROKEE

Dostępny w wersjach:
Limited (opcja)
Overland (standard z silnikiem diesla oraz V8)
Summit (standard z silnikiem diesla oraz V8)
Trailhawk (standard)
Jeep® Grand Cherokee

 
Jeep® 4x4

JAK DZIAŁA SYSTEM QUADRA-DRIVE® II 4X4

Aktywny, stały system napędu 4x4 Quadra-Drive® II jest doskonałym rozwiązaniem w każdej sytuacji. Wykorzystuje skrzynię rozdzielczą Quadra-Trac II® oraz mechanizm różnicowy o elektronicznie ograniczanym poślizgu wewnętrznym ELSD tylnej osi, zapewniając doskonałą trakcję w każdych warunkach. Quadra-Drive II oferuje także przełożenie redukcyjne 2.72 oraz rozłączenie napędu do holowania.

Kiedy używać:

Napęd bez redukcji: Wszystkie nawierzchnie drogowe, w tym mokre i ośnieżone jezdnie, piasek oraz szuter. Napęd z redukcją: Warunki wymagające dodatkowej mocy przy niskich prędkościach, poruszanie się w wymagających technicznie warunkach oraz w sytuacjach, gdy przydatny jest wyższy moment obrotowy (np. podczas jazdy w terenie, czy przy wyciąganiu przyczepy z łodzią z wody).

SZCZEGÓŁY MODELI   

QUADRA-TRAC® SRT® 4X4

Jeep® Grand Cherokee SRT8® wykorzystuje stały system napędu 4x4 SRT8 dla zapewnienia niedoścignionych właściwości jezdnych w każdych warunkach. Najmocniejsza skrzynia rozdzielcza kiedykolwiek stworzona przez markę Jeep® doskonale radzi sobie z olbrzymią mocą i momentem obrotowym silnika Hemi V8 6,4 l. Ten system napędu 4x4 obejmuje masywne, mechaniczne „mokre” sprzęgło oraz mechanizm różnicowy o elektronicznie ograniczanym poślizgu wewnętrznym ELSD tylnej osi, co pozwala na przeniesienie 100% momentu obrotowego na jedno z tylnych kół. Zarządzanie rozdziałem momentu obrotowego oraz tłumieniem zawieszenia realizowane jest za pomocą pokrętła służącego do wyboru jednego z pięciu trybów systemu Selec-Trac®.

SZCZEGÓŁY   

GRAND CHEROKEE

Standard w wersji: SRT®
Jeep® Grand Cherokee STR

 

JAK DZIAŁA SYSTEM QUADRA-TRAC® SRT® 4X4

Quadra-Trac® SRT® to aktywny, stały system napędu 4x4 stworzony przez inżynierów SRT8® w celu zapewnienia maksymalnej trakcji na jezdni oraz na torze. Ten jednobiegowy, elektronicznie sterowany system jest zawsze aktywny – w oparciu o aktualne warunki automatycznie przenosi odpowiednią ilość momentu obrotowego na przednią i tylną oś. System Selec-Trac® pozwala kierowcy wybrać jeden z pięciu dynamicznych trybów w oparciu o aktualne warunki: Auto, Śnieg, Holowanie, Sport i Tor.

Kiedy używać:

Napęd bez redukcji: Wszystkie powierzchnie drogowe, w tym mokre i ośnieżone jezdnie, piasek oraz szuter.

SZCZEGÓŁY MODELI   

QUADRA-TRAC II® 4X4

Możliwości dają pewność. System napędu 4x4 Quadra-Trac II® obejmuje dwubiegową skrzynię rozdzielczą, która wykorzystuje dane z czujników w celu określenia poślizgu koła w najszybszym możliwym czasie, a następnie podejmuje działania korygujące. W przypadku wykrycia poślizgu kół nawet do 100% momentu obrotowego może zostać natychmiast przesłane na oś, która w danym momencie ma największą trakcję. Wybierz tryb Auto w standardowym systemie zarządzania trakcją Selec-Terrain® do jazdy codziennej lub szybko przełącz się na tryb Sport, Śnieg, Piasek/Błoto lub Skały, aby odpowiednio zareagować na warunki drogowe. Jedź śmiało.

SZCZEGÓŁY   

GRAND CHEROKEE

Standard w wersjach:
Laredo – Limited - Overland (standard z silnikiem V6 3.6L) - Summit (standard z silnikiem V6 3.6L) Jeep® Grand Cherokee

 

JAK DZIAŁA SYSTEM QUADRA-TRAC II® 4X4

Quadra-Trac II® to aktywny, stały system napędu 4x4, który przewiduje poślizg koła i stale przenosi moment obrotowy na oś, na której przyczepność jest największa. Poprzez elektroniczne sterowane sprzęgła jest w stanie przenieść nawet 100% momentu obrotowego na jedną oś. System ten współdziała z systemem kontroli trakcji opartym na hamulcach (BLD) dla wszystkich czterech kół, zapewniając trakcję we wszystkich warunkach pogodowych. System Quadra-Trac II 4x4 oferuje także przełożenie redukcyjne 2.72:1 oraz rozłączenie napędu do holowania.

Kiedy używać:

W każdej sytuacji

SZCZEGÓŁY MODELI   

ROCK-TRAC® 4X4

System Rock-Trac® 4x4 zapewnia większą kontrolę i wyższy moment obrotowy, dzięki czemu może dotrzeć wszędzie tam, gdzie się skierujesz. Przełożenie redukcyjne Rock-Trac 4:1 i prędkość pełzania zapewniają Jeepowi Rubicon większy moment obrotowy na kołach – dzięki temu łatwiej jest pokonywać przeszkody takie jak duże skały czy kłody, a także wjeżdżać na strome pochyłości i zjeżdżać z nich.

SZCZEGÓŁY   

WRANGLER

Standard w wersji:
Rubicon
Jeep® Wrangler Rubicon

WRANGLER UNLIMITED

Standard w wersji:
Rubicon
Jeep® Wrangler Unlimited

JAK DZIAŁA SYSTEM ROCK-TRAC® 4X4

Dobrze jest mieć system Jeep® 4x4 – nawet na wszelki wypadek. Życie jest nieprzewidywalne, więc kiedy natrafisz na niespodziewane przeszkody, stały system Jeep® 4x4 Active Drive I pomoże Ci je pokonać. Czy to rzęsisty deszcz, śliskie błoto, gęsty śnieg, czy też wymagające drogi szutrowe – ten zaawansowany system na bieżąco monitoruje poślizg kół i automatycznie zwiększa moment obrotowy, kiedy jest to potrzebne. Prosto, mądrze i niesamowicie skutecznie.

Kiedy używać:

Napęd bez redukcji: Wszystkie nawierzchnie drogowe, w tym mokre i ośnieżone jezdnie, piasek oraz szuter. Napęd z redukcją: Warunki wymagające dodatkowej mocy przy niskich prędkościach, poruszanie się w wymagających technicznie warunkach oraz w sytuacjach, gdy przydatny jest wyższy moment obrotowy (np. podczas jazdy w terenie, czy przy wyciąganiu przyczepy z łodzią z wody).

SZCZEGÓŁY MODELI   

COMMAND-TRAC® 4X4

Stworzony do podbojów. Kiedy potrzebujesz napędu na cztery koła, na przykład podczas jazdy w terenie lub na śliskiej powierzchni, gdy potrzebna jest większa trakcja, do gry wkracza system napędu 4x4 Command-Trac® ze skrzynią rozdzielczą NV241 drugiej generacji, pomagając Ci z łatwością przeć do przodu. Command-Trac to sprawdzony system z możliwością włączania podczas jazdy (shift-on-the-fly), oferujący przełożenie redukcyjne 2.72:1 do pełzania pośród skał oraz oferuje rozłączenie napędu do holowania. Jeep® Wrangler z systemem napędu 4x4 Command-Trac to pojazd zbudowany z myślą o zabawie i pozwalający Ci dotrzeć wszędzie tam, gdzie zawiedzie Cię przygoda.

SZCZEGÓŁY   

WRANGLER

Standard w wersjach:
Sahara

WRANGLER UNLIMITED

Standard w wersjach:
Sahara
Jeep® Wrangler Unlimited

JAK DZIAŁA SYSTEM COMMAND-TRAC® 4X4

System Command-Trac® 4x4 przekazuje moment obrotowy w proporcji 50/50 na przednią i tylną oś, co jest przydatne podczas jazdy w terenie oraz w warunkach, gdy potrzebna jest zwiększona trakcja. Skrzynia rozdzielcza jest zmontowana przy użyciu 18 śrub co zapewnia zwiększoną sztywność konstrukcji.

Kiedy używać:

Napęd bez redukcji: Wszystkie nawierzchnie drogowe, w tym mokre i ośnieżone jezdnie, piasek oraz szuter. Napęd z redukcją: Warunki wymagające dodatkowej mocy przy niskich prędkościach, poruszanie się w wymagających technicznie warunkach oraz w sytuacjach, gdy przydatny jest wyższy moment obrotowy (np. podczas jazdy w terenie, czy przy wyciąganiu przyczepy z łodzią z wody).

SZCZEGÓŁY MODELI   
POWRÓT DO GÓRY