Nowy Jeep® Compass sprawdził się już na drogach
podczas jazd testowych dla dziennikarzy

Dziennikarze z całej Europy, Japonii i Afryki Północnej mieli okazję przetestować nowego Jeepa Compassa w Barcelonie.

Zaprojektowany i produkowany w Europie, nowy Compass łączy autentyczny design marki Jeep® z szeregiem ulepszeń technicznych – od udoskonalonej konfiguracji zawieszenia, przez inteligentne tryby jazdy, po całkowicie przeprojektowaną architekturę elektryczną.

Nowy model będzie dostępny z szeroką gamą układów napędowych, zapewniając klientom pełną wolność wyboru. Już teraz można go zamawiać z dwoma opcjami napędu: e-Hybrid (145 KM) oraz w pełni elektrycznym BEV (74 kWh, 213 KM z napędem na przednie koła). Wkrótce gama rozszerzy się o e-Hybrid Plug-in o mocy 225 KM oraz dwie kolejne wersje BEV: wersję o mocy 231 KM z napędem na przednie koła oraz wersję o imponującej mocy 375 KM z napędem na wszystkie koła, zasilane większym akumulatorem o pojemności 96 kWh.

„Nowy Compass to śmiała deklaracja wizji marki Jeep® , dotyczącej przyszłości mobilności” – podkreśla Fabio Catone, dyrektor marki Jeep® w regionie Rozszerzonej Europy. – „W porównaniu ze swoim poprzednikiem, to prawdziwy krok naprzód pod względem osiągów, innowacji i pewności prowadzenia.”

Nowy model ma długość 4,55 metra i wyróżnia się eleganckimi proporcjami oraz zoptymalizowaną aerodynamiką. Nadwozie zaprojektowano z myślą o funkcjonalności: kluczowe elementy, takie jak kamery i radary są teraz umieszczone wyżej, aby zminimalizować ryzyko uszkodzeń podczas wymagającej jazdy terenowej. Nowy, funkcjonalny pas przedni zwiększa zarówno ochronę, jak i efektywność aerodynamiczną.

Konfiguracja zawieszenia została opracowana w celu osiągnięcia najlepszej możliwej równowagi między prowadzeniem a komfortem. Prześwit 200 mm umożliwia bezproblemowe pokonywanie nierówności. Udoskonalona kalibracja układu kierowniczego zapewnia większą precyzję i płynność, dostosowując się inteligentnie do różnych sytuacji drogowych. Zwiększono też poziom wyciszenia kabiny, co ulepsza wrażenia z jazdy.

Wyrafinowane wnętrze zostało zaprojektowano na nowo, aby zapewnić większą funkcjonalność i komfort. Jest ono wyjątkowo przestronne, a pasażerowie z tyłu zyskują dodatkową przestrzeń na nogi. Bagażnik oferuje teraz nawet 550 litrów, czyli o 45 litrów więcej niż wcześniej, a przednie schowki mają łącznie 34 litry pojemności. Kokpit stawia na funkcjonalność i intuicyjną obsługę.

System zarządzania trakcją  Selec-Terrain® jest jedną z kluczowych funkcji tego modelu, gdyż wprowadza rzeczywiste, mechaniczne modyfikacje, które optymalizują osiągi na każdej nawierzchni. Kierowca może wybierać spośród pięciu trybów jazdy: Auto, Sport, Snow (Śnieg), Sand/Mud (Piasek/Błoto) oraz Electric (ten ostatni dostępny wyłącznie w wersji e-Hybrid Plug-in). Każdy z nich został zaprojektowany tak, aby zapewniać optymalne osiągi i kontrolę w różnych warunkach.

Główny 16-calowy ekran systemu multimedialnego łączy wszystkie najważniejsze funkcje w jednym miejscu – od multimediów i nawigacji po obsługę połączeń telefonicznych i sterowanie klimatyzacją – na jednym, intuicyjnym w obsłudze interfejsie. Deska rozdzielcza wyposażona jest w cyfrowy zestaw wskaźników 10,25″ z wyświetlaczem Head-Up, na którym można zobaczyć wszystkie istotne informacje bez potrzeby odrywania wzroku od drogi. Kolejną istotną nowinką w tym modelu jest wprowadzenie w standardzie autonomicznej jazdy poziomu 2.