

Jeep® zmienia punkt widzenia wprowadzając do świata elektryfikacji nową technologię 4xe. Niezrównany napęd na cztery koła od Jeepa® został połączony z napędem elektrycznym. Nowa koncepcja mobilności, która sprzyja nowemu ekosystemowi usług i rozwiązań w tym zakresie, podtrzymując ciągłość ewolucji w świecie Jeepa®.
Technologia na pokładzie 4xe Plug-In Hybrid oferuje dostęp do najnowszych rozwiązań Uconnect™ Services oraz aplikacji mobilnej My Uconnect. Łącz się ze swoim samochodem zdalnie i zarządzaj jego ładowaniem w prosty i intuicyjny sposób, bezpośrednio z poziomu smartfona.
Nowi właściciele Jeepa® 4xe Plug-In Hybrid otrzymają również kartę EV. Jest to elektroniczna karta umożliwiająca ładowanie na dowolnej stacji w Europie zawsze w jednakowej cenie. Zaś dzięki usługom dostępnym w ramach pakietu Uconnect Services z łatwością odnajdziesz najbliższą stację ładowania. W całej Europie jest ich ponad 120 000.
Akumulatory o pojemności do 11,4 kWh w 4xe Plug-In Hybrid oferują najlepszą gwarancję w swojej kategorii: 8 lat i 160 000 km. Ponadto istnieje możliwość przedłużenia gwarancji o kolejne 5 lat.
Znajdź opcję finansowania najlepiej dopasowaną do Twoich potrzeb i stylu jazdy. FCA Bank oferuje specjalne plany finansowe, które znacznie przybliżą moment, gdy zasiądziesz za kierownicą nowego Jeepa® 4xe Plug-In Hybrid. Wybierz plan spłaty opracowany na podstawie tego, jak często korzystasz z samochodu.
Skróć czas ładowania. Nowy easyWallbox (dostępny na życzenie) to intuicyjne, inteligentne gniazdko, które możesz łatwo zainstalować w swoim domu bez pomocy elektryka. easyWallbox odczytuje zużycie energii w Twoim domu i dostosowuje moc ładowania, zapobiegając ewentualnym awariom. Jest również w stanie przechowywać historię ładowania w celu optymalizacji następnych ładowanań
Jeep® na nowo wynalazł napęd na cztery koła, łącząc tradycyjny układ 4x4 z silnikiem elektrycznym. Efektem tego są lepsze osiągi, pełen komfort na trasie i jednocześnie niższy poziom zużycia paliwa i emisji.
Nowy Jeep® Compass 4xe Plug-In Hybrid zmienia na lepsze każdy ruch, dzięki najnowszym rozwiązaniom w zakresie systemów łączności i multimediów. Oddaj się nowemu doświadczeniu jeszcze bardziej wciągającej i bezpiecznej jazdy
Monitoruj parametry swojego pojazdu, zaplanuj ładowanie i wybierz jego moc, a także znajdź najbliższą stację ładowania, a wszystko to za pomocą jednego wyświetlacza. System multimedialny, w który wyposażony jest nowy Jeep® Compass 4xe Plug-In Hybrid zawiera wszystkie najnowsze funkcje, aby wydobyć jak najwięcej z mobilności hybrydowej.
Bezpieczeństwo znajduje się w centrum rewolucyjnych zmian w mobilności dokonywanych przez Jeepa®. Nowy Jeep® Compass 4xe Plug-In Hybrid wyposażony został w systemy zdolne zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy.
Wymagające drogi, niespodziewane przeszkody i nagłe zmiany. Bez względu na to, co się dzieje, bezpieczeństwo jest zawsze kwestią kontroli. Z nowym Jeepem® Compass 4xe Plug-In Hybrid każda podróż jest płynna i bezpieczna, dzięki 70 funkcjom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego takim jak system ostrzegania o kolizji z przodu i system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Gdziekolwiek jedziesz, Jeep® jest Twoją ochroną.
To kwestia stylu. Subtelne linie i uderzające detale sprawiają, że Jeep® Compass 4xe Plug-In Hybrid staje się ikoną elegancji i osobowości.
Nowy Jeep® Compass 4xe Plug-In Hybrid zachwyca swoim rozpoznawalnym stylem. Szeroka gama dostępnych kolorów została skrupulatnie dobrana i jest jedyna w swoim rodzaju, a 17-, 18- lub 19-calowe felgi wyróżniają się na tle jasnych, chromowanych detali. Linie nadwozia stanowią wyraz elegancji, ale także siły i bezpieczeństwa, dokładnie tego, czego szukasz w idealnym pojeździe.
Gdy zasiądziesz za kierownicą nowego Jeepa® Compass 4xe Plug-In Hybrid wykorzystaj jego sportowego ducha, technologię i komfort.
Wnętrze jest ergonomiczne, eleganckie i jasne. Posiada wiele możliwości aranżacji. Dwuczęściowy, otwierany dach oferuje maksimum wolności za kierownicą Twojego Jeepa® Compass 4xe Plug-In Hybrid. Komfortowe siedzenia inteligentnie wpasowują się w jakość wnętrza, które wszędzie wokół zachwyca pełnymi elegancji detalami.
• ICE: Internal Combustion Engine (silnik o spalaniu wewnętrznym) to tradycyjny silnik wykorzystujący energię cieplną (benzynowy, dieslowski itd.), w którym spalanie paliwa wywoływane jest poprzez utleniacz (zazwyczaj powietrze) wewnątrz komory spalania stanowiącej integralną część układu obiegu płynu.
• MHEV: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest przez silnik o spalaniu wewnętrznym oraz układ hamowania regeneracyjnego. Nie pozwala on na jazdę w trybie w pełni elektrycznym.
• HEV: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest przez silnik o spalaniu wewnętrznym oraz układ hamowania regeneracyjnego. Parametry akumulatora pozwalają na pokonywanie krótkich dystansów w trybie całkowicie elektrycznym.
• PLUG-IN HYBRID: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest również z zewnętrznego źródła energii (gniazdo ładowania) oraz przez układ hamowania regeneracyjnego. Parametry akumulatora pozwalają na pokonywanie długich dystansów w trybie całkowicie elektrycznym.
• BEV: trakcję zapewnia wyłącznie silnik elektryczny. Jazda odbywa się w trybie elektrycznym, a akumulator ładowany jest tylko ze źródła zewnętrznego oraz przez układ hamowania regeneracyjnego.
• REEV: posiada niewielki generator zasilany benzyną, który ładuje akumulator, zwiększając zasięg w sytuacji, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski.
Plug-In Hybrid jest jednym z najlepszych rozwiązań wykorzystującym zalety zastosowania silnika o spalaniu wewnętrznym (ICE) w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Ponadto, w świecie hybryd, Plug-In Hybrid gwarantuje optymalne wyważenie pomiędzy zasięgiem elektrycznym, czasem ładowania, oszczędnością paliwa, właściwościami jezdnymi i osiągami.
Samochody typu Plug-In Hybrid oferują wiele korzyści pojazdów elektrycznych takie jak niższe koszty utrzymania, brak hałasu podczas podróży oraz zerowy poziom emisji w przypadku jazdy z wykorzystaniem w pełni elektrycznego napędu, przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności konwencjonalnego silnika spalinowego na dłuższych dystansach, bez konieczności doładowywania akumulatora ze źródła zewnętrznego. W wyniku połączenia silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym pojazd dostarcza również większy moment obrotowy i lepsze osiągi niż ma to miejsce w przypadku silników o większej pojemności.
Jeep® 4xe stanowi nowoczesne rozwiązanie oferujące lepsze osiągi i większy komfort jazdy przy jednoczesnym zapewnieniu niższych kosztów utrzymania i niższego poziomu emisji w porównaniu do pojazdów z silnikami spalinowymi
Jeep® Renegade i Compass 4xe będą pojazdami typu Plug-In Hybrid Electric Vehicles z napędem 4x4, wyposażonymi w silnik benzynowy napędzający przednie koła oraz silnik elektryczny zapewniający napęd dla tylnych kół, poprawiając terenowe parametry samochodu. Obydwa silniki będą współpracowały ze sobą poprzez automatyczne zarządzanie pojazdem. Silnik elektryczny zasilany będzie przez akumulator o mocy 11,4 kW, który będzie doładowywany podczas jazdy przy użyciu układu hamowania regeneracyjnego lub zewnętrznie z sieci elektrycznej. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze samochód może funkcjonować jako pojazd w pełni elektryczny o maksymalnym zasięgu do 50 km. W sytuacji gdy akumulator będzie bliski wyczerpania, dojdzie do automatycznego uruchomienia się silnika benzynowego, który będzie doładowywał akumulator w trakcie jazdy, jednocześnie zapewniając stałą dostępność napędu 4xe.
Modele Jeep®a 4xe dają klientowi możliwość jazdy przy użyciu kilku trybów: Electric, Hybrid, a także trybu e-Save, który oszczędza energię zgromadzoną w akumulatorze. Dostępne będą nowe e-funkcje takie jak trener ekonomicznej jazdy eco-coaching, hamowanie regeneracyjne oraz programowalny układ klimatyzacji kabiny (który można uruchomić przy użyciu telefonu komórkowego lub specjalnego timera wbudowanego w system multimedialny pojazdu). Ponadto, modele 4xe wyposażone będą w specjalne funkcje obejmujące dedykowany panel wskaźników, dedykowane strony na 8,4-calowym wyświetlaczu systemu multimedialnego oraz nowy tryb Sport systemu zarządzania trakcję Selec-Terrain, który podnosi osiągi pojazdu poprzez zwiększenie otwarcia przepustnicy i poprawę reakcji układu kierowniczego.
Tak, nowe modele Jeep®a 4xe będą posiadały najlepsze parametry terenowe SUV-ów typu Plug-In Hybrid marki Jeep® z napędem 4x4 na rynku. Elektryfikacja jeszcze bardziej polepszy ich legendarne właściwości, dzięki większemu momentowi obrotowemu, jaki zapewnia silnik elektryczny, oraz możliwości jego niezwykle precyzyjnej regulacji na początkowych etapach i podczas jazdy po najbardziej wymagających szlakach, gdzie wymaganą są niskie przełożenia układu napędowego.
Nowe modele Jeep®a 4xe wyposażone będą w najnowocześniejsze systemy łączności. Na przykład Jeep® Renegade i Compass 4xe w standardzie posiadać będą usługi UConnect Services* i zapewnią klientowi nowoczesne usługi związane z bezpieczeństwem i wygodą. Dzięki systemowi Uconnect użytkownicy Jeep®a 4xe będą zawsze informowani o statusie ich samochodu za pośrednictwem dedykowanej aplikacji My Uconnect na smartfony*. Za pomocą tej aplikacji klienci będą mieli również możliwość sterowania i monitorowania procesu ładowania ich Jeep®a 4xe, a także lokalizowania stacji ładowania i ustawiania temperatury wewnątrz kabiny.
*Niektóre usługi My Uconnect 4Xe będą aktywne od czerwca 2020 roku. Informacje na temat daty uruchomienia konkretnej usługi My Uconnect 4xe można odnaleźć pod tym linkiem na oficjalnej stronie internetowej Jeep®a.
Przedział czasu wynosi od 1,5 h, w przypadku użycia szybkiej ładowarki (wysoko wydajny Wallbox lub ogólnie dostępna stacja ładowania) do około 3 h w przypadku użycia domowego gniazdka elektrycznego przy założeniu jego maksymalnej wydajności.
System ładowania umożliwiać będzie szybkie ładowanie do 7,2 kW .
Za pośrednictwem systemu multimedialnego pojazdu lub za pomocą aplikacji My Uconnect zainstalowanej w smartfonie.
Podczas każdego ładowania w domu użytkownik będzie miał możliwość ustawienia preferowanego czasu ładowania (na przykład w ciągu nocy) oraz wyboru programu określającego natężenie prądu ładowania przy użyciu dedykowanej strony na wyświetlaczu systemu multimedialnego.
Silnik ICE (silnik o spalaniu wewnętrznym) uruchomi się automatycznie, umożliwiając dalszą podróż. System zostanie zaprojektowany w taki sposób, aby zachowany został minimalny poziom naładowania w celu zapewnienia działania napędu 4x4.
Silnik ICE (silnik o spalaniu wewnętrznym) umożliwi korzystanie z pojazdu, jednocześnie ładując akumulator. W ten sposób działanie napędu 4x4 będzie zawsze zapewnione.
Akumulatory zostaną zaprojektowane z myślą o prawidłowym działaniu przy wszystkich średnich temperaturach w ciągu roku. Ich wydajność może ulec zmniejszeniu w zależności od ekspozycji samochodu na działanie bardzo wysokich temperatur przez długi czas, ponieważ energia zużywana jest do chłodzenia akumulatorów. Podobnie w przypadku bardzo niskich temperatur wydajność akumulatorów może ulec zmniejszeniu, ponieważ energia zużywana jest do ich ogrzewania. Akumulatory mogą być wystawiane na działanie temperatur do -40 ° C.
Pojazd będzie ładować się w trakcie jazdy lub po podłączeniu do zewnętrznego źródła zasilania.
Obydwa pojazdy będą ładować akumulatory poprzez:
1- hamowanie regeneracyjne: w pojazdach elektrycznych wykorzystuje się proces hamowania regeneracyjnego, w wyniku którego energia kinetyczna pojazdu zamieniana jest na energię elektryczną, która następnie wykorzystywana jest do ładowania akumulatora, dzięki czemu nie dochodzi do jej zmarnowania w postaci energii cieplnej, jak ma to miejsce w przypadku konwencjonalnych hamulców w pojazdach z silnikiem o spalaniu wewnętrznym.
Silniki elektryczne zużywają energię wprawiając pojazd w ruch. W chwili gdy ruch ten nie jest potrzebny (na przykład podczas wytracania prędkości), siła hamowania może zostać wykorzystana do odwrócenia działania silnika i wytwarzania energii elektrycznej. Proces ten nazywany jest hamowaniem regeneracyjnym, a wytworzona w jego wyniku energia elektryczna może zostać przesłana do akumulatora. W prawidłowych warunkach, dzięki kumulacji odzyskanej energii elektrycznej zasięg samochodu elektrycznego może zostać wydłużony o ponad 10%.
2- tryb jazdy E-Save: po wybraniu tego trybu przy użyciu selektora hybrydowego w Jeep®ie Renegade i Compasie 4xe, system 4xe będzie utrzymywał zadany poziom naładowania akumulatora lub może go doładować do określonego poziomu.
Każdy Jeep® Renegade i Compass 4xe wyposażony będzie w przewód ładowania w warunkach domowych (zwany Mode 2), który podłączany będzie do gniazda typu 2 w pojeździe. Oznacza to, że użytkownik będzie mógł ładować akumulator Jeep®a Renegade lub Compasa 4xe w garażu lub przed domem, jeżeli tylko dostępne będzie tam zewnętrzne gniazdo energii elektrycznej. Pokładowa ładowarka przetwarza prąd zmienny na prąd stały do ładowania. Za pomocą interfejsu systemu multimedialnego Uconnect* 8.4” NAV, lub przy użyciu odpowiedniej aplikacji My Uconnect*, którą będzie można pobrać na smartfon, możliwe będzie ustawienie czasu ładowania oraz maksymalnego natężenia prądu, jaki będzie pobierany z sieci domowej.
W celu przyspieszenia ładowania użytkownik będzie miał możliwość zainstalowania panelu ściennego do zastosowania w warunkach domowych zwanego Wallboxem, który ładuje akumulator szybciej niż ma to miejsce w przypadku konwencjonalnego gniazda elektrycznego. Wallbox jest łatwy w instalacji (nie ma potrzeby wynajmowania profesjonalnego elektryka) i wystarczy podłączyć go do domowego gniazda sieciowego
*Niektóre usługi My Uconnect 4Xe będą aktywne od czerwca 2020 roku. Informacje na temat daty uruchomienia konkretnej usługi My Uconnect 4xe można odnaleźć pod tym linkiem na oficjalnej stronie internetowej Jeep®a.
• Standard: Przewód ładowania w warunkach domowych. Wszystkie pojazdy 4xe marki Jeep® są już wyposażone w standardowy przewód ładowania w warunkach domowych, który można podłączyć do zwykłego, domowego gniazdka elektrycznego.
• Opcja: Przewód szybkiego ładowania. Przewód ładowania typu 3, który umożliwia ładowanie pojazdu 4xe na ogólnie dostępnej stacji ładowania.
• Opcja dostępna już w ramach pierwszej edycji pakietu 4xe „e-Features”: inteligentna ładowarka domowa (Wallbox) prądu zmiennego wraz z przewodem stosowanym na ogólnie dostępnych stacjach ładowania (mode 3), do jeszcze szybszego ładowania
Jeep® Renegade i Compass 4xe First Edition będą standardowo wyposażone w przewód do ładowania, który można podłączyć bezpośrednio do każdego gniazdka domowego. Nie są konieczne żadne zmiany w instalacji elektrycznej. W sprawie zainstalowania szybszych i bardziej komfortowych rozwiązań do ładowania, doradzamy klientom, aby skontaktowali się z wykwalifikowanym elektrykiem, w celu rozszerzenia domowej instalacji elektrycznej o oddzielny i dedykowany obwód ładowania oraz zainstalowania dedykowanego gniazda lub Wallboxa przeznaczonego do ładowania pojazdów 4xe.
kWh oznacza kilowatogodzinę, miarę ilości energii jaka może zostać nagromadzona w akumulatorze. W przypadku danego samochodu, akumulator o większej pojemności lub większej liczbie kWh będzie charakteryzował się dłuższym zasięgiem i/lub lepszym działaniem. W przypadku danej pojemności, rzeczywisty zasięg będzie różnił się w zależności od stylu jazdy i warunków atmosferycznych.
Proces ładowania w normalnych warunkach użytkowania gwarantuje całkowite bezpieczeństwo, nawet podczas deszczu. Klienci nie są narażeni na ryzyko porażenia prądem elektrycznym